måndag 17 augusti 2009

Säkerhetsögon

Jag har köpt säkerhetsögon. Ni vet, såna plastögon till gosedjur som inte går att få av. Det går knappt att få tag i såna ögon i Sverige, så efter att sökt runt som en galning på olika svenska sajter, beställde jag från USA istället. Så nu håller jag på och byter ut alla ögon på mina figurer, så att min son Taran, ett och ett halvt år, ska kunna leka fritt med dem. Pillerjobb! Jag måste nämligen ta av huvudet igen på vissa av figurerna, för att kunna fästa dem. Känns dock som det är sååå värt det, Taran är lycklig över att få leka med figurerna.
 

Här finns de ögon jag har till försäljning.

____________________________________

1 kommentar:

  1. Säljer också säkerhetsögon här i Sverige. Men har för mig att ögonen inte rekommenderas till barn under tre år... Det känns ju som att de sitter som berget, antar att tillverkarna vill vara på den säkra sidan.

    SvaraRadera